KEY STUDY: BADANIA RYNKU DLA MAŁYCH I ŚREDNICH FIRM

    Key Study jest narzędziem badawczym stworzonym na potrzeby małych i średnich przedsiębiorstw. Pozwala na przeprowadzenie analizy konkretnego i jasno sprecyzowanego problemu, z którym zmaga się firma oraz umieszczenie go w odpowiednim kontekście rynkowym – co oznacza, że pod uwagę brane są czynniki zarówno ekonomiczne, jak i społeczne, czy kulturowe (oczywiście tylko w istotnym dla sprawy zakresie). Jakie są przykładowe zastosowania analizy Key Study?

    Np.:

  • Wskazanie niezagospodarowanych kanałów dystrybucji dla produktu lub usługi,
  • Wskazanie kategorii konsumentów, którzy mogliby być zainteresowani Twoim produktem,
  • Określenie zagrożeń i szans związanych z nową inwestycją (np. otwarciem sklepu w konkretnym miejscu),
  • Określenie dostosowania wizerunku marki do potrzeb i przeżyć klientów,
  • Rozpoznanie elementów kluczowych produktu lub usługi, których rozwój pozwoli na zwiększenie zainteresowania firmą.

    Key Study umożliwia więc dopasowanie Twojej strategii marketingowej do odpowiedniego kontekstu rynkowego, a tym samym przekłada się na wzrost sprzedaży, lub zminimalizowanie strat związanych z ryzykowną inwestycją. Key Study polecane jest zwłaszcza tym przedsiębiorcom, którzy:

  • Chcą poznać nowe kierunki dla rozwoju swojej firmy,
  • Chcą odkryć niszę rynkową,
  • Zastanawiają się, jak odnaleźć się w czasach kryzysu i spadającego popytu,
  • Traktują poważnie swój biznes i wiedzą, ile zależy od dobrego rozpoznania grupy docelowej, czy wizerunku marki,
  • Wiedzą, że innowacyjność jest i będzie motorem sukcesu na rynku.

JAK TO DZIAŁA?

    Pierwszym etapem badania jest ustalenie najistotniejszych informacji dotyczących badania – określenie problemu, poznanie kluczowych elementów produktu, usługi lub marki. W tym celu konieczne może być osobiste spotkanie z klientem. W niektórych przypadkach sprawy te mogą być ustalone drogą mailową. Oczywiście Cyprowski Infobrokering zapewnia o poufności przekazywanych informacji.
    Drugim etapem badania jest analiza desk research, polegająca na wyszukiwaniu tych informacji (raportów z badań rynku, opracowań naukowych itd.), które miałyby szczególne znaczenie dla problemu. Dane te podlegają następnie różnego rodzaju analizom (zarówno jakościowym, jak i ilościowym).
    Trzecim etapem jest natomiast badanie CATI (wywiad telefoniczny) lub ankieta internetowa. Decyzję o wyborze metody podejmuję wspólnie z klientem w oparciu o czynniki takie jak wiarygodność badania, możliwości zebrania określonej grupy respondentów, czy cena. Klient może liczyć w tej kwestii na profesjonalne doradztwo. Następnie wyniki ankiet są analizowane za pomocą specjalistycznych programów statystycznych (SPSS). Należy dodać, że w określonych przypadkach konieczny może być wybór innej metody badań ilościowych – jest to oczywiście możliwe (wówczas współpracuję z większą agencją badawczą).
    Wyniki analizy ankiet lub CATI konfrontowane są ostatecznie z ustaleniami płynącymi z analizy danych zastanych (desk research). To daje nam pełny obraz problemu. Klient otrzymuje więc kompleksowy raport z najważniejszymi wnioskami i rekomendacjami (opartymi o najnowsze trendy marketingu).

CENA

    Każdy klient traktowany jest indywidualnie, stąd przybliżona wycena następuje w ciągu 48 godzin od złożenia zapytania. Można być jednak pewnym, że cena usługi dostosowana jest do możliwości małych przedsiębiorstw – skoncentrowanie badania na jednym problemie, oraz małe rozmiary analizy pozwalają bowiem na stworzenie oferty, która nie opłaca się dużym firmom badawczym (m.in. ze względu na ich wysokie koszty stałe), za to idealnie sprawdza się wśród badaczy-freelancerów.

    Masz więcej pytań? Skontaktuj się ze mną, lub złóż zapytanie o współpracę.